Masca împotriva coronavirusului, noul produs vedetă al magazinelor din muzee

masca muzeeeee

De la National Gallery din Londra, vizitatorul pleacă cu o mască care reproduce “Floarea soarelui” a lui Van Gogh sau “Natură moartă reprezentând flori într-un vas Wan-Li” de Bosschaert.

Aceste creaţii mai mult sau mai puţin îndrăzneţe constituie bunuri pentru instituţiile încercate de criza sanitară.

Yumi Nakajima, vânzătoare la buticul din muzeul londonez, a explicat pentru The New York Times că măştile se numără printre cele mai bine vândute produse din 8 iulie, data redeschiderii instituţiei. Fără a fi obligatorie, purtarea măştii este recomandată în interiorul muzeului.

Peste Ocean, Metropolitan Museul of Art din New York vinde deja patru modele de măşti online, dintre care cu picturi impresioniste – “Crini de apă”, de Claude Monet, şi scene din viaţa newyorkeză. Gama se va extinde până la sfârşitul lunii august, în momentul redeschiderii muzeului.

Unul dintre muzeele ale căror măşti au avut mare succes la public este Villa Klimt de la Viena. Închis în martie, muzeul a avut imediat nevoie de fonduri. “Suntem un muzeu privat, deci nu beneficiem de niciun ajutor din partea statului. Situaţia era foarte critică”, a declarat pentru The New York Times directorul Baris Alakus.

Muzeul, care a fost redeschis în mai, a vândut 6.000 de măşti pe zi, la 20 de euro bucata. “Graţie acestor vânzări, am putut să plătim facturi”, a explicat el.

La rândul său, Rijksmuseum din Amsterdam a colaborat cu o asociaţie pentru a crea măşti, pe care apare un autoportret a lui Rembrandt cu ochii larg deschişi.

Muzeele franceze încă nu au adoptat această modă

Lasă un răspuns