E JALE PRINTRE ELEVII DE LA ȚARĂ: ”MERG PE DEAL CA SĂ AM SEMNAL!”

tablete

Pandemia a scos în evidență multe carențe ale sistemului educațional. Școala online este departe de a fi îmbrățișată de elevii de la țară, care se confruntă cu reale probleme. Conform unui studiu al World Vision România, 40% din copiii din mediul rural nu au participat la scoala online în prima perioadă a pandemiei!

Care ar fi cauzele? Pe lângă imposibilitatea pentru familiile din mediul rural cu un venit mic de a asigura un dispozitiv pentru toți copiii, pentru elevii de la sate apare si provocarea unei conexiuni bune la Internet. „Semnalul e tare prost pe aici. La școala online am mai participat, dar nu intens, pentru că… semnalul. Dacă vreau să vorbesc la telefon, trebuie să mă duc mai în deal, pe aici prin spatele casei, după ce trec de pădure”, povesteste Georgiana, o elevă de 17 ani din județul Vaslui.

Peste 61% din cele 87 de comune din 6 judete în care activează World Vision România (Iași, Vaslui, Dolj, Ialomița, Vâlcea și Cluj) au în componentă sate cu zone cu semnalul slab sau inexistent. Astfel, din cele 313 de sate în care World Vision România deruleazã proiecte și sprijină copii din medii vulnerabile, peste 31% au zone cu semnalul slab, foarte slab și/sau inexistent: în 99 de sate din 313, utilizatorii au probleme cu semnalul. Practic, în 1 din 3 sate în care se activează există zone cu semnal slab sau inexistent, lucru care îi afectează direct pe elevii care fac eforturi să-și continue studiile.

Lasă un răspuns