Sfatul medicului: Cum să rămâi sănătos deși vremea se răcește puternic

oameni-cu-masti

Începând din această săptămână, iarna a lovit din plin România. Cu acest prilej, Prof. Univ. Dr. Doina Catrinoiu, medic primar Diabet, Nutriţie, Boli Metabolice, a venit cu o serie de recomandări pentru această perioadă a anului.

Cum pandemia face ravagii în continuare, în această iarnă e cu atât mai important să ne întărim sistemul imunitar, cu cât pe lista unor posibile boli a intrat şi COVID-19. Prof. Univ. Dr. Doina Catrinoiu, Universitatea Ovidius, Constanţa, medic primar Diabet, Nutriţie, Boli Metabolice, a transmis o serie de recomandări, într-un interviu acordat pentru rodiabet.ro, în care a explicat cum putem rămâne sănătoşi în această perioadă a anului.

Aşa cum era de aşteptat, recomandările doctorului încep prin a sublinia importanţa sportului, a activităţii fizice, în viaţa noastră de zi de zi.

Faceţi efort fizic

Chiar şi doar puţină activitate fizică, în fiecare zi, poate determina scăderea sau stabilitatea valorilor glicemice. Mecanismele principale sunt creşterea sensibilităţii la insulină, inducerea unei stări de bine cu eliberare de stres, iar, în aer liber, ajută la încălzirea corpului, chiar în condiţii de temperatură foarte scazută.

E important de reţinut că activitatea fizică are efecte pe termen lung, determinând modificari ale glicemiei până la 48 de ore. Zicala corp sănătos, minte sănătoasă e adevărată. O persoană care face regulat efort fizic, ajunge să descopere că acesta determină: creşterea încrederii în sine, depăşirea unor stări depresive, creşterea puterii de concentrare şi stare de confort.

Dupa 10 – 15 minute de efort fizic moderat şi continuu, creierul începe să elibereze endorfine, responsabile pentru buna dispoziţie a fiecăruia dintre noi. De asemenea, duce şi la producerea serotoninei, numit şi hormonul fericirii, datorită stării de bine general pe care o induce. De aceea, e important să folosiţi orice prilej pentru mişcare.

Dacă nu iesiţi din casă, puteţi găsi modalităţi de a face mişcare în interiorul locuinţei: dansul, săriturile, aerobicul în interior, yoga, urcarea scărilor de câteva ori sau efectuarea unor treburi casnice.

Lasă un răspuns