Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, despre deschiderea școlilor

scoli

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, luni, că se păstrează interesul privind redeschiderea școlilor, însă o decizie finală va fi luată marți, 2 februarie.

”Mâine, 2 februarie, va avea  loc discuția anunțată încă din data de 14 februarie cu privire la decizia de deschidere a școlilor în format fizic în semestrul 2, începând cu data de 8 februarie. La acest moment, pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează. În Europa, printre cele 27 state, doar trei state, Germania, Danemarca și Portugalia, nu au deschise cel puțin grădinițele și învățământul primar sau nu au decizia de a le deschide în următoarele zile. În acest context, ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor, în eventualitatea unei decizii favorabile mâine, decizie care va trebui să fie confirmată de către CNCSU și va trebui să fie urmată de un ordin comun al ministrului Sănătății și ministrului Educației. Concentrarea atenției se va face atât pe protecție împotriva COVID, cât protecție împotriva pericolului de incendiu”, a declarat ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu a făcut o serie de precizări și cu privire la cele cinci categorii de persoane vulnerabile implicate în procesul de învățământ.

”Elevii care au vulnerabilități medicale vor trebui să aibă asigurat procesul de predare-învățare online. A doua categorie – elevii care prezintă simptome. Recomandarea Ministerului Sănătății și Ministerului Educației este aceea de a rămâne acasă, deci învățare online. A treia categorie – elevi cu aparținători în familie care au vulnerabilități medicale, certificate ca atare. Și pentru aceștia vom fi datori să asigurăm învățare-predare online.  Cea de-a patra categorie – profesori care au vulnerabilități cronice, certificate de către un medic de medicină de familie. Aceștia, de asemenea, vor asigura procesul de predare online. A cincea și ultima categorie specială – profesori care prezintă simptome, care în care lucrurile vor trebui analizate ca atare. Atunci când profesorul are vulnerabilități cronice care îl împiedică să fie prezent în școală, programul orar va trebui să fie adaptat de către fiecare școală în așa fel încât elevii să aibă grupate acele ore online într-o singură zi”, a mai precizat Sorin Cîmpeanu.

Lasă un răspuns