Distracția unui oltean, disperarea polițiștilor. A sunat de 22.000 de ori la 112

astaaaaaaaaaaaaa

În România există o persoană care a sunat la 112, în primele şase luni ale acestui ani, de cinci ori pe oră. Apelurile vin din Olt şi la capătul firului este o voce de bărbat. Dar ce doreşte omul, de fiecare dată, depăşeşte orice imaginaţie.

Potrivit unui comunicat remis de Serviciul de Telecomunicații Speciale, bărbatul folosindu-se de două cartele de telefon mobil, de tip prepay, iar din totalul apelurilor făcute de acesta doar câteva zeci au ajuns să fie preluate și de către reprezentanți ai instituțiilor Ministerului Afacerilor Interne sau Ministerului Sănătății din teritoriu.    

Bărbatul a sunat la 112 de peste 22 de mii de ori în şase luni, dar nu a fost identificat. Foloseşte cartele preplătite, spun poliţiştii, aşa că e greu să descoperi ceva mai mult decât zona de unde apelează serviciul de urgenţă. E drept, nici nu a fost căutat cu prea mult interes, având în vedere că nu e neapărat agresiv. Sună şi, uneori, nu vorbeşte. Alteori, însă le întreabă pe operatoare cu ce sunt îmbrăcate sau dacă au lenjerie intimă şi ce culoare au chiloţii lor.

Lăsând gluma la o parte, bărbatul comite o ilegalitate şi pentru asta e căutat. Numărul de apeluri reprezintă 20% din toate apelurile de urgenţă din judeţul Olt şi, în mod clar, omul poate ţine linia ocupată pentru oameni care chiar au nevoie de ajutor.

În total, la 112 au fost înregistrate, în primele şase luni ale acestui an, peste 231 de mii de apeluri abuzive. Recomandarea autorităţilor este ca serviciul de urgenţă să fie folosit doar când avem urgenţe.

Mai exact, în prima jumătate a anului 2021, serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, cele mai multe astfel de apeluri fiind înregistrate în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.

„În doar șase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay. Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ. Îngrijorător este faptul că sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii”, se arată în comunicatul STS.

Conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale, apelul de urgență 112 a fost apelat în perioada ianuarie – iunie de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgențe – 2.376.367, iar 42,14% non-urgențe – 2.063.122. Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru al anului, 231.919 – 11,24% au fost apeluri abuzive. „Sunt situațiile în care, chiar dacă nu au o urgență reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgență fără a spune nimic”, se mai arată în comunicat.

Lasă un răspuns