România, a 8-a piaţă a berii din Europa
Piaţa berii din România a înregistrat o creştere de 3% în 2018, faţă de anul 2017, ajungând la un volum de 16,5 milioane de hectolitri, investiţia realizate în 2018 fiind de 74,5 milioane de euro, a anunțat marţi asociaţia Berarii României.
„Este o creştere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietăţii tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziţia româniloe, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferinţelor lor în materie de bere, dar şi de a îi stimlua să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, preşedinte Asociaţia Berii României.
Sectorul berii creează peste 85.000 de locuri de muncă, iar producţia de bere generează anual contribuţii importante la bugetul de stat. Doar anul trecut, contribuţiile s-au ridicat la 255 milioane de euro.
Berea la PET a scăzut pentru prima dată sub 50% din vânzări în 2018, în timp ce sticla şi-a continuat trendul ascendent, cu 28,45% din vânzări. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut, cu 20,58%.
Piaţa locală a berii îşi menţine caracterul naţional, ponderea producţiei locale rămânând de aproximativ 97% din consumul intern. În schimb, exporturile au crescut aproape dublu faţă de importuri, păstrându-şi însă un nivel redus, de doar 0,54 milioane hectolitri.
În ceea ce priveşte tipurile de bere consumate, berea lager a continuat să domine preferinţele românilor şi anul trecut, cu o pondere de 93,61%.
Categoria specialităţi – berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, cea roşie – a deţinut o pondere de 2,25%. Mixurile de bere şi berile aromatizate şi-au adjudecat 2,27% din piaţă, iar berea fără alcool 1,87%
În ceea ce priveşte dinamica segmentelor, mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat cea mai mare creştere, de 30%, pe parcursul anului 2018, faţă de anul anterior.
Piaţa berii din România a înregistrat o creştere de 3% în 2018, faţă de anul 2017, ajungând la un volum de 16,5 milioane de HI, investiţia ridicându-se la 74,5 milioane de euro, transmite marţi asociaţia Berarii României privind evoluţia pieţii berii pe parcusul anului 2018.
„Este o creştere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietăţii tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziţia româniloe, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferinţelor lor în materie de bere, dar şi de a îi stimlua să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, Preşedinte Asociaţia Berii României.
Sectorul berii creează o forţă de muncă de peste 85.000 de joburi pentru români, iar producţia de bere generează anual contribuţii importante la bugetul de stat în valoare de 255 milioane de euro, doar în anul 2018.
În plus, bere imbuteliată a scăzut pentru prima dată sub 50% în 2018, în timp ce sticla şi-a continuat trendul ascendent cu 28,45%. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut, cu 20,58%.
În ciuda unei uşoare creşteri a importurilor pe parcursul anului 2018, de 0,07 milioane HI, atingând un total de 0,54 milioane HI, piaţa locală a berii îşi menţine caracterul profund naţional, ponderea producţiei locale rămânând de aproximativ 97% din consumul intern.
În schimb, exporturile au crescut aproape dublu faţă de importuri, păstrându-şi însă un nivel redus, de doar 0,54 milioane HI.
În ceea ce priveşte tipurile de bere consumate, berea lager a continuat să domine preferinţele românilor şi anul trecut , cu o pondere de 93,61%.
Categoria specialităţi, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie, a deţinut o pondere de 2,25%. Mixurile de bere şi berile aromatizate şi-au adjudecat 2,27% din piaţă, iar berea fără alcool 1.87%
În ceea ce priveşte dinamica segmentelor, mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat cea mai mare creştere, de 30%, pe parcursul anului 2018, faţă de anul anterior. MEDIAFAX
{module GAdsense national}