5 semne că organismul tău este plin de toxine

5 semne că organismul tău este plin de toxine. Fiecare locuitor al marelui oraș este atacat de toxine. Urbanizarea, dezvoltarea tehnologiei au îmbunătățit calitatea vieții noastre, dar au dus și la apariția poluării mediului. Irina Popkova, nutriționist certificat și expert în wellness, ne spune ce semnalează o cantitate excesivă de toxine în organism și cum să ajutăm la normalizarea procesului de detoxifiere.

Detoxifierea naturală a organismului implică ficatul, rinichii, pielea, plămânii și sistemul limfatic. Dacă toate aceste organe și sisteme funcționează bine, procesul de curățare și detoxifiere naturală decurge așa cum trebuie.

Pentru ca organismul să facă față singur detoxifierii, este important să:

Să mâncați o dietă echilibrată și variată

Cu toate grupele de macronutrienți: proteine, grăsimi și carbohidrați. Este important să reduceți cantitatea de alimente artificiale procesate, fast-food. În ele există mulți conservanți, arome, potențiatori de aromă – toate aceste substanțe împovărează inutil ficatul.

Consumați cel puțin 400-500 g de fructe și legume proaspete pe zi – acestea conțin fibre valoroase care îmbunătățesc digestia, au un efect pozitiv asupra curățării naturale și normalizează scaunele.

Monitorizați echilibrul apei

Lichidele sunt esențiale pentru procesele normale de detoxifiere. Preferați apa pură și plată. Dacă este posibil, reduceți numărul băuturilor cu un conținut ridicat de zahăr (sucuri dulci ambalate, sucuri carbogazoase, băuturi de cafea cu lapte cu adaos de sirop, cum ar fi latte, rafie).

Faceți plimbări regulate în aer liber și exerciții fizice

Oxigenul este necesar pentru schimbul de gaze în țesuturi, saturarea eficientă a sângelui și eliminarea toxinelor.

5 semne că organismul tău este plin de toxine

  • oboseală constantă, suprasolicitare chiar și cu suficient somn și odihnă;
  • reducerea potențialului de protecție al pielii – devine mai sensibilă, pot apărea elemente inflamatorii și iritații;
  • reducerea imunității și exacerbarea bolilor cronice existente;
  • tulburări digestive – senzații neplăcute după masă, dureri abdominale, tulburări de scaun (constipație);
  • manifestarea de alergii, intoleranță alimentară

Aportul suplimentar al unor oligoelemente va spori capacitățile de detoxifiere ale organismului:

Vitamina C

Vitamina C sporește mobilizarea toxinelor. Se pot adăuga în alimentație citrice precum grapefruit, portocală și lămâie. Acestea nu sunt doar bogate în vitamina C, ci conțin și o cantitate mare de fibre, care ajută la eliminarea toxinelor și stimulează funcționarea normală a intestinului.

Vitamina B

Vitaminele B joacă un rol important în menținerea sănătății ficatului și în reglarea metabolismului. Ele sunt conținute în organele comestibile (ficat de vită, porc și pui), cereale, pâine, leguminoase (alune).

Vitaminele A și E

Se găsesc în alimente în ficatul de vită, unt, morcovi, spanac, semințe, nuci.

Zinc

Zincul este un element important pentru menținerea glutationului – principala substanță implicată în detoxifiere (legarea și neutralizarea toxinelor și a metalelor grele). Sursele de zinc includ carnea și organele comestibile, ouăle, nucile, fructele de mare, legumele și semințele.

Este important să realizăm că diferitele diete cu sucuri de detoxifiere nu au ca scop detoxifierea. Înlocuirea unei mese complete cu sucuri sau smoothie-uri poate fi periculoasă. Un astfel de sistem de nutriție privează de fapt de fibre utile și nu este util pentru persoanele cu probleme digestive (de exemplu, aciditate ridicată a stomacului).

În plus, sucurile gata preparate care sunt oferite pentru detoxifiere conțin adesea zahăr suplimentar, coloranți, arome, ceea ce poate duce la dezvoltarea de reacții alergice, potrivit www.exquis.ro

Descoperă mai multe la Gazeta Publica

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura