Cinci alimente sănătoase pentru o bună funcționare a ficatului

Ficatul, unul dintre cele mai importante organe, este folosit pentru o gamă largă de funcții care includ eliminarea toxinelor din sânge, metabolizarea alcoolului, activarea enzimelor, reglarea grăsimilor, proteinelor și carbohidraților în sânge, dar și stocarea vitaminelor esențiale și a mineralelor.

Tocmai de aceea, în momentul în care ne gândim la o dietă de curățare, în primul rând trebuie luat în calcul ficatul. În principal pentru că acesta reține foarte multe toxine.

Există câteva alimente, în special legume, condimente și plante, pe care le găsim în bucătăria oricărei gospodine și care pot ajuta la restabilirea ficatului la starea maximă de sănătate.

Cele mai bune 5 alimente pentru un ficat sănătos

Usturoi: Usturoiul ajută ficatul să activeze enzimele care pot elimina toxinele. În plus, are, de asemenea, niveluri ridicate de compuși naturali alicină și seleniu, care ajută la curățarea ficatului. De exemplu, alicina are calități antioxidante, antibiotice și antifungice, în timp ce seleniul crește acțiunea antioxidanților. În plus, usturoiul conține și arginină, potrivit Live Strong.

Curcumă: Turmericul condimentat este, de asemenea, foarte bun pentru ficat. Potrivit Livestrong, turmericul poate ajuta la reducerea cantității de daune ale radicalilor liberi din ficat sau daune cauzate de molecule extrem de instabile. În plus, turmericul ajută corpul nostru să digere grăsimile și creează bilă, care acționează ca un detoxifiant natural pentru ficat.

Cafea: Potrivit WebMD, cafeaua are, de asemenea, proprietăți care ar putea ajuta la reducerea riscului de a face boli hepatice, deși cercetătorii nu sunt complet siguri de ce. Un studiu a constatat că consumul de două căni de cafea pe zi pare să reducă șansele de a dezvolta boala cu 44%. Cu toate acestea, în ciuda efectelor sale pozitive asupra ficatului, cercetătorii îndeamnă că numai cafeaua nu poate inversa toate efectele consumului excesiv de alcool.

Grapefruit: Grapefruitul nu este doar delicios, ci poate ajuta și la prevenirea leziunilor hepatice. Nivelurile ridicate de vitamina C și proprietățile antioxidante ale grapefruit-ului funcționează pentru a elimina toxinele din organism și pentru a le împiedica să distrugă celulele. Mai mult, un studiu din 2006 a constatat că un extract de grepfrut numit naringenină poate activa substanțele chimice responsabile de oxidarea acizilor grași. Pe termen lung, acest lucru poate ajuta la prevenirea bolii hepatice grase, a raportat Livestrong.

Avocado: Unele cercetări au sugerat că acest super aliment este foarte bun pentru ficat. Acest lucru se datorează faptului că conțin un antioxidant numit glutation, care este responsabil pentru filtrarea substanțelor dăunătoare din ficat și pentru protejarea celulelor hepatice de leziuni, a raportat Well-Being Secrets.

Sursă: doctorulzilei.ro

Descoperă mai multe la Gazeta Publica

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura