Lucrările la cel mai important pod din județ, din nou o incertitudine

Pod-Olt

De mai bine de 10 ani șoferii așteaptă începerea lucrărilor de reabilitarea capitală la Podul Olt din Slatina.

Amânate de prea multe ori, ba din lipsa unei rute ocolitoare viabile, sau a unor termeni legali, acum pandemia l-a speriat pe constructor, iar DRDP Craiova a retras finanțarea proiectului.

Reparațiile capitale de la podul Olt devin din ce în ce mai mult un vis greu de realizat. Constructorul italian ce a câștigat licitația a întârziat cu începerea acestor lucrări. Iar pandemia l-a prins cu utilajele și muncitorii în peninsulă. Fapt ce a dus notificarea lui de către conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova . Inițial constructorul italian a invocat ca motiv pandemia, iar la ultima notificare încă nu a răspuns. Totodată, acestuia i s-a adus la cunoștință că este pasibil de penalități. Lucrarea trebuia să înceapă încă de anul trecut.

”Lucrările nu sunt începute. Și nu din vina nostră ci din vina constructorului italian. El a fost notificat înaintea situației de urgență, iar răspunsul l-am primit în timpul situației de urgență, că nu poate să înceapă lucrările din cauză că utilajele și muncitorii se află în Italia”, a spus directorul SDN Slatina.

Toate aceste tergiversări au lăsat proiectul , în acest moment fără finanțare. Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova nu a mai alocat bani pentru lucrări, până acestea nu vor fi demarate. Investiția pentru reabilitarea Podului Olt se ridică la peste 20 de milioane de lei, fondurile fiind alocate de la bugetul de stat.

”Pentru că nu avem o perspectivă clară asupra execuției acestui pod, DRDP Craiova, deocamdată, a alocat zero lei pentru acest proiect. În momentul în care constructorul va dori să execute lucrările, probabil, vom găsi resurse financiare”, a completat Adrian Motorga, director SDN Slatina.

De peste 10 ani autoritățile încearcă să găsească o soluție pentru podul Olt. Acesta este ieșit demult din garanție. În fiecare an apar gropi în placa din beton și, pe măsură ce sunt asfaltate, se formează altele, tot mai mari. În prezent se circulă cu restricții de viteză, la 30 de km pe ora ceea ce face ca traversarea podului să fie o corvoadă.

Lasă un răspuns