România bifează un nou tronson de autostradă finalizat înainte de termen


Constructorul italian WeBuild va inaugura în această săptămână ultimii 14,65 kilometri ai secțiunii Pitești – Curtea de Argeș din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), care citează surse apropiate proiectului. Deși data exactă a deschiderii circulației nu este încă stabilită, autoritățile estimează că traficul rutier va fi permis până la finalul săptămânii.
Cu această ocazie, șoferii vor putea circula pe autostradă, de la București până la Curtea de Argeș, pe o distanță de aproximativ 140 de kilometri. Practic, inaugurarea completă a secțiunii 5 a Autostrăzii A1 aduce o legătură rutieră modernă și continuă între sudul și centrul țării, reducând semnificativ timpul de deplasare și descongestionând traficul pe DN7, una dintre cele mai aglomerate artere din România.
Secțiunea 5 a autostrăzii, care măsoară în total 30,35 km, a fost realizată de compania italiană WeBuild. În 2023, a fost deja deschisă circulația pe prima jumătate a acestui tronson – 15,7 km între Bascov și nodul rutier Băiculești. Acum, prin finalizarea ultimilor 14,65 km până la Curtea de Argeș, tronsonul este complet funcțional, cu aproape trei luni înainte de termenul contractual, stabilit pentru 31 august 2025.
„În luna mai circulăm și de la Curtea de Argeș la Pitești pe A1! Se deschid circulației şi ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti”, anunța la finalul lunii aprilie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un mesaj video publicat pe platforma TikTok.
La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, declara în aprilie că lucrările se apropie de final, estimând deschiderea completă a tronsonului pentru luna mai.
Autostrada Sibiu – Pitești este un proiect strategic pentru România, fiind parte a coridorului pan-european de transport și având un rol esențial în conectarea infrastructurii rutiere din vestul țării cu rețeaua europeană TEN-T. Este totodată prima autostradă care traversează Munții Carpați.
Până în prezent, singura secțiune complet finalizată este cea dintre Sibiu și Boița, construită de compania Porr. Aceasta lucrează în prezent și la secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș), unde se construiește primul tunel veritabil de autostradă din România. Lotul dintre Boița și Cornetu este executat de asocierea turcă Mapa – Cengiz, iar restul secțiunilor (3 și 5) sunt în sarcina constructorului WeBuild.
Sursă: stiripesurse.ro